НАЧАЛО
Анкетна карта
Банкови сметки на РИОСВ-Стара Загора
Ако намерим костенурка
Материали за култивиране на лечебни растения
„Старши експерт“ в дирекция „Превантивна дейност“, направление "Управление на Защитени зони" при РИОСВ – Стара Загора
Регионална инспекция по околната среда и водите – Стара Загора на основание чл.10а, ал.2 от ЗДСл, във връзка чл.14, ал.1 и ал.2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед № РД-08-251/14.11.2024 г. на Директора на РИОСВ – Стара Загора
ОБЯВЯВА КОНКУРС:
За длъжността „Старши експерт“ в дирекция „Превантивна дейност“ /ПД/, направление "Управление на Защитени зони" при РИОСВ – Стара Загора
Щатни бройки, за които се обявява конкурс: 1
Правоотношение: Служебно правоотношение
1. Минимални изисквания, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
- минимална образователно-квалификационна степен на висшето образование–бакалавър;
- минимален професионален опит – 1 години или придобит IV младши ранг като държавен служител.
- ранг/специфично наименование – IV младши ранг като държавен служител.
2. Специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност:
- кандидатът трябва да отговаря на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител
* Съгласно условията, посочени в чл. 7, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител:
За държавен служител може да бъде назначено лице, което:
- е български гражданин, гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- е навършило пълнолетие;
- не е поставено под запрещение;
- не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода;
- не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност.
Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което:
- би се оказало в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
- е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
- е народен представител;
- е съветник в общински съвет - само за съответната общинска администрация;
- заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
- работи по трудово правоотношение, освен като преподавател във висше училище;
- работи по друго служебно правоотношение, освен при условията на чл.16а, ал.4 или чл. 81б.
3. Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
- кандидати със специалност - Социални, стопански и правни науки; Природни науки, математика и информатика; Технически науки; Аграрни науки и ветеринарна медицина, са с предимство;
- кандидати притежаващи шофьорска книжка категория „В“ са с предимство;
- да притежават следните компетентности: аналитична компетентност, ориентация към резултати, работа в екип, комуникативна компетентност, фокус към клиента (вътрешен/външен), професионална компетентност, дигитална компетентност;
- съгласно чл. 14, ал. 4 от НПКПМДС българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Р. България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
4. Начин на провеждане на конкурса:
- писмен тест за установяване познанията на допуснатите кандидати с въпроси свързани с:
• Директива на съвета № 92/43/ЕИО за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна;
• Директива 2009/147/ЕО на европейския парламент и на съвета относно опазването на дивите птици;
• Закон за биологичното разнообразие;
• Закон за опазване на околната среда;
• Наредба за условията и реда за разработване и утвърждаване на планове за управление на защитени зони;
• Национална рамка за приоритетни действия за Натура 2000 (НРПД);
- Интервю.
5. Необходими документи и образци за участие в конкурсната процедура:
- заявление за участие в конкурс Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители /НПКПМДС/;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители /НПКПМДС/;
- копия от документи за придобитата образователно - квалификационна степен. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- документ за допълнителна квалификация, ако има такава;
- копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит;
- документ, доказващ владеене на английски език, при наличие на такъв;
- документ, доказващ умения за компютърна грамотност, при наличие на такъв.
6. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:
6.1 Участва в организацията, управлението, координирането и реализирането на комуникационните и информационните дейности, във връзка с информиране на широката общественост и заинтересованите страни по отношение на целите на опазване на защитените зони от Европейската екологична мрежа Натура 2000 на регионално ниво и дейностите,
свързани с управлението на защитените зони, както и привличане на заинтересовани страни.
6.2. Изготвя и редактира съдържание за различните вътрешни и външни комуникационни канали (уеб сайт, социални медии, информационни бюлетини, присъствени и онлайн срещи/заседания) по отношение на:
- процеса по разработване, актуализация, промяна и утвърждаване на териториални план за управление на защитените зони и части от тях, попадащи в териториални обхват на дейност на РИОСВ – Стара Загора;
- процеса по организационната и методическа подкрепа на собственици и ползватели на териториите на защитените зони и части от тях, попадащи в териториалния обхват на дейност на РИОСВ – Стара Загора;
- изпълнението на мерки и дейности, включени в териториалния план за управление на защитените зони и части от тях, попадащи в териториалния план на обхват на дейност на РИОСВ – Стара Загора;
- напредъка по изпълнение на териториални план за управление на защитените зони и части от тях, попадащи в териториалния обхват на дейност на РИОСВ – Стара Загора, включително и за кампании.
6.3. Координира работата на комитета на заинтересованите страни (КЗС). Координира и участва в работата със заинтересованите страни.
4.4. Подпомага заинтересованите страни при изпълнението на дейностите им в комитета на заинтересованите страни.
6.5. Координира и следи за обмена и обобщаването на информация, свързана със заинтересованите страни.
6.6. Координира и участва в организирането и провеждането на работни срещи и консултации със заинтересованите страни.
6.7. Координира и проследява обмена на информация между структурата на органа за управление на Европейската екологична мрежа Натура 2000 на национално ниво и другите органи за управление на защитените зони на регионално ниво, за НП и БД.
6.8. Поддържа и актуализира база данни с текущи въпроси и събития, касаещи работата на комитета на заинтересованите страни.
6.9. Предоставя необходимата информация за предмета и целите на Европейската екологична мрежа Натура 2000 за съответната територия.
6.10. Осъществява сътрудничество и комуникация с всички институционални нива и заинтересовани страни с цел постигане на осведоменост и разпространение на информация в целия процес по разработване, актуализация и промяна на териториалния план за управление на защитените зони и части от тях, попадащи в териториални обхват на дейност на РИОСВ – Стара Загора, вкл. и за изпълнението на мерки и дейности, включени в териториални план за управление на защитените зони и части от тях, и проследява напредъка по изпълнението им.
6.11. Координира и проследява обмена на информация между националната структура и РИОСВ – Стара Загора.
6.12. Участва в разработването/изпълнението на проекти с европейско финансиране, ако е приложимо.
6.13. Участва във вътрешноведомствени работни групи, комисии и др., свързани с функционалната компетентност на дирекцията.
6.14. Подготвя информация и становища, отговори на писма, жалби, сигнали и др., свързани със защитените зони от Европейската екологична мрежа Натура 2000 в териториални обхват на дейността на РИОСВ – Стара Загора.
7. Формиране на основната месечна заплата:
Размерът на основната заплата, определена за длъжността е от 933 лв. до 2350 лв.
Основната месечна заплата ще бъде определена съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за работната заплата в РИОСВ – Стара Загора.
Индивидуалните основни месечни заплати на служителите, които постъпват за първи път в РИОСВ – Стара Загора и притежават определения с КДА минимален професионален опит, се определят в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за длъжността.
Индивидуалните основни месечни заплати на служителите, които постъпват за първи път в РИОСВ – Стара Загора и имат професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността, се определят, както следва:
- при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 година - в рамките на степен 1 на нивото на основната месечна заплата за длъжността;
- при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години - в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността;
- при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години - в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността.
При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
Професионалният опит включва времето, през което служителят е извършвал дейност в област или области, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за съответната длъжност.
8. Минимален размер на основната заплата: 1550 лв.
* Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението.
9. Място и срок за подаване на документите за участие в конкурсната процедура:
Област, община, населено място: Стара Загора, Стара Загора, Стара Загора
Адрес: ул. "Стара планина" № 2
Административно звено: Обща администрация/Дирекция "Административни, финансови и правни дейности"/„Център за административно обслужване“
Лице за контакт: 0884542020 – Ваня Драганова – Директор дирекция АФПД
Краен срок за подаване на документи: 26 ноември 2024 г. | 17:30 ч.
- Подаването на документите за участие в конкурса се извършва лично от кандидатите или чрез пълномощник.
- При подаване на документите на кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност.
- Документите се подават в сградата на РИОСВ – Стара Загора, ул. „Стара планина“ № 2, партер/„Център за административно обслужване“, всеки работен ден от 09:00 часа до 17:30 часа;
- Документите може да се подават и по електронен път на адрес: office@stz.riew.gov.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. С входящ номер и дата се регистрират в Регионална инспекция по околната среда и водите – гр. Стара Загора само заявления, към които
са представени всички посочени документи и образци за кандидатстване. Документи, подадени на електронната поща без да са подписани с квалифициран електронен подпис няма да се разглеждат от конкурсната комисия.
- Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъци или други съобщения Списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати до участие в конкурса и информация по провеждането му ще бъдат публикувани на интернет страницата на РИОСВ – Стара Загора www.stz.riew.gov.bg.
Ден на публикуване на обявлението: 15.11.2024 г.
Обявата да се публикува в:
- Регистъра по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията http://iisda.government.bg/
- Специализиран сайт за работа https://www.zaplata.bg/
- Интернет страницата на РИОСВ – Стара Загора, www.stz.riew.gov.bg
===============================================================================
Щатни бройки, за които се обявява конкурс: 1
Правоотношение: Служебно правоотношение
1. Минимални изисквания, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
- минимална образователно-квалификационна степен на висшето образование–бакалавър;
- минимален професионален опит – 1 години или придобит IV младши ранг като държавен служител.
- ранг/специфично наименование – IV младши ранг като държавен служител.
2. Специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност:
- кандидатът трябва да отговаря на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител
* Съгласно условията, посочени в чл. 7, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител:
За държавен служител може да бъде назначено лице, което:
- е български гражданин, гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- е навършило пълнолетие;
- не е поставено под запрещение;
- не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода;
- не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност.
Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което:
- би се оказало в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
- е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
- е народен представител;
- е съветник в общински съвет - само за съответната общинска администрация;
- заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
- работи по трудово правоотношение, освен като преподавател във висше училище;
- работи по друго служебно правоотношение, освен при условията на чл.16а, ал.4 или чл. 81б.
3. Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
- кандидати със специалност - Социални, стопански и правни науки; Природни науки, математика и информатика; Технически науки; Аграрни науки и ветеринарна медицина, са с предимство;
- кандидати притежаващи шофьорска книжка категория „В“ са с предимство;
- да притежават следните компетентности: аналитична компетентност, ориентация към резултати, работа в екип, комуникативна компетентност, фокус към клиента (вътрешен/външен), професионална компетентност, дигитална компетентност;
- съгласно чл. 14, ал. 4 от НПКПМДС българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Р. България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
4. Начин на провеждане на конкурса:
- писмен тест за установяване познанията на допуснатите кандидати с въпроси свързани с:
• Директива на съвета № 92/43/ЕИО за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна;
• Директива 2009/147/ЕО на европейския парламент и на съвета относно опазването на дивите птици;
• Закон за биологичното разнообразие;
• Закон за опазване на околната среда;
• Наредба за условията и реда за разработване и утвърждаване на планове за управление на защитени зони;
• Национална рамка за приоритетни действия за Натура 2000 (НРПД);
- Интервю.
5. Необходими документи и образци за участие в конкурсната процедура:
- заявление за участие в конкурс Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители /НПКПМДС/;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители /НПКПМДС/;
- копия от документи за придобитата образователно - квалификационна степен. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- документ за допълнителна квалификация, ако има такава;
- копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит;
- документ, доказващ владеене на английски език, при наличие на такъв;
- документ, доказващ умения за компютърна грамотност, при наличие на такъв.
6. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:
6.1 Участва в организацията, управлението, координирането и реализирането на комуникационните и информационните дейности, във връзка с информиране на широката общественост и заинтересованите страни по отношение на целите на опазване на защитените зони от Европейската екологична мрежа Натура 2000 на регионално ниво и дейностите,
свързани с управлението на защитените зони, както и привличане на заинтересовани страни.
6.2. Изготвя и редактира съдържание за различните вътрешни и външни комуникационни канали (уеб сайт, социални медии, информационни бюлетини, присъствени и онлайн срещи/заседания) по отношение на:
- процеса по разработване, актуализация, промяна и утвърждаване на териториални план за управление на защитените зони и части от тях, попадащи в териториални обхват на дейност на РИОСВ – Стара Загора;
- процеса по организационната и методическа подкрепа на собственици и ползватели на териториите на защитените зони и части от тях, попадащи в териториалния обхват на дейност на РИОСВ – Стара Загора;
- изпълнението на мерки и дейности, включени в териториалния план за управление на защитените зони и части от тях, попадащи в териториалния план на обхват на дейност на РИОСВ – Стара Загора;
- напредъка по изпълнение на териториални план за управление на защитените зони и части от тях, попадащи в териториалния обхват на дейност на РИОСВ – Стара Загора, включително и за кампании.
6.3. Координира работата на комитета на заинтересованите страни (КЗС). Координира и участва в работата със заинтересованите страни.
4.4. Подпомага заинтересованите страни при изпълнението на дейностите им в комитета на заинтересованите страни.
6.5. Координира и следи за обмена и обобщаването на информация, свързана със заинтересованите страни.
6.6. Координира и участва в организирането и провеждането на работни срещи и консултации със заинтересованите страни.
6.7. Координира и проследява обмена на информация между структурата на органа за управление на Европейската екологична мрежа Натура 2000 на национално ниво и другите органи за управление на защитените зони на регионално ниво, за НП и БД.
6.8. Поддържа и актуализира база данни с текущи въпроси и събития, касаещи работата на комитета на заинтересованите страни.
6.9. Предоставя необходимата информация за предмета и целите на Европейската екологична мрежа Натура 2000 за съответната територия.
6.10. Осъществява сътрудничество и комуникация с всички институционални нива и заинтересовани страни с цел постигане на осведоменост и разпространение на информация в целия процес по разработване, актуализация и промяна на териториалния план за управление на защитените зони и части от тях, попадащи в териториални обхват на дейност на РИОСВ – Стара Загора, вкл. и за изпълнението на мерки и дейности, включени в териториални план за управление на защитените зони и части от тях, и проследява напредъка по изпълнението им.
6.11. Координира и проследява обмена на информация между националната структура и РИОСВ – Стара Загора.
6.12. Участва в разработването/изпълнението на проекти с европейско финансиране, ако е приложимо.
6.13. Участва във вътрешноведомствени работни групи, комисии и др., свързани с функционалната компетентност на дирекцията.
6.14. Подготвя информация и становища, отговори на писма, жалби, сигнали и др., свързани със защитените зони от Европейската екологична мрежа Натура 2000 в териториални обхват на дейността на РИОСВ – Стара Загора.
7. Формиране на основната месечна заплата:
Размерът на основната заплата, определена за длъжността е от 933 лв. до 2350 лв.
Основната месечна заплата ще бъде определена съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за работната заплата в РИОСВ – Стара Загора.
Индивидуалните основни месечни заплати на служителите, които постъпват за първи път в РИОСВ – Стара Загора и притежават определения с КДА минимален професионален опит, се определят в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за длъжността.
Индивидуалните основни месечни заплати на служителите, които постъпват за първи път в РИОСВ – Стара Загора и имат професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността, се определят, както следва:
- при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 година - в рамките на степен 1 на нивото на основната месечна заплата за длъжността;
- при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години - в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността;
- при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години - в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността.
При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
Професионалният опит включва времето, през което служителят е извършвал дейност в област или области, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за съответната длъжност.
8. Минимален размер на основната заплата: 1550 лв.
* Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението.
9. Място и срок за подаване на документите за участие в конкурсната процедура:
Област, община, населено място: Стара Загора, Стара Загора, Стара Загора
Адрес: ул. "Стара планина" № 2
Административно звено: Обща администрация/Дирекция "Административни, финансови и правни дейности"/„Център за административно обслужване“
Лице за контакт: 0884542020 – Ваня Драганова – Директор дирекция АФПД
Краен срок за подаване на документи: 26 ноември 2024 г. | 17:30 ч.
- Подаването на документите за участие в конкурса се извършва лично от кандидатите или чрез пълномощник.
- При подаване на документите на кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност.
- Документите се подават в сградата на РИОСВ – Стара Загора, ул. „Стара планина“ № 2, партер/„Център за административно обслужване“, всеки работен ден от 09:00 часа до 17:30 часа;
- Документите може да се подават и по електронен път на адрес: office@stz.riew.gov.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. С входящ номер и дата се регистрират в Регионална инспекция по околната среда и водите – гр. Стара Загора само заявления, към които
са представени всички посочени документи и образци за кандидатстване. Документи, подадени на електронната поща без да са подписани с квалифициран електронен подпис няма да се разглеждат от конкурсната комисия.
- Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъци или други съобщения Списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати до участие в конкурса и информация по провеждането му ще бъдат публикувани на интернет страницата на РИОСВ – Стара Загора www.stz.riew.gov.bg.
Ден на публикуване на обявлението: 15.11.2024 г.
Обявата да се публикува в:
- Регистъра по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията http://iisda.government.bg/
- Специализиран сайт за работа https://www.zaplata.bg/
- Интернет страницата на РИОСВ – Стара Загора, www.stz.riew.gov.bg
===============================================================================
СПИСЪК
за допуснатите и недопуснатите кандидати за длъжността Старши експерт в направление "Управление на Защитени зони", дирекция „Превантивна дейност” /ПД/ при РИОСВ – Стара Загора
за допуснатите и недопуснатите кандидати за длъжността Старши експерт в направление "Управление на Защитени зони", дирекция „Превантивна дейност” /ПД/ при РИОСВ – Стара Загора
На основание чл. 10в, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 21, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и въз основа на преценка, взета с протокол № 1/29.11.2024 г. допуснати до конкурса са следните кандидати:
1. Мария Станева
2. Мая Лагадова
3. Марина Чорбаджиева
4. Цветелина Кирилова
Няма недопуснати кандидати.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Ваня Драганова /п/
Дата: 02.12.2024 г.
==============================================================================
1. Мария Станева
2. Мая Лагадова
3. Марина Чорбаджиева
4. Цветелина Кирилова
Няма недопуснати кандидати.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Ваня Драганова /п/
Дата: 02.12.2024 г.
==============================================================================
ИНФОРМАЦИЯ
за допуснатите кандидати за длъжността Старши експерт в направление "Управление на Защитени зони", дирекция „Превантивна дейност” /ПД/ при РИОСВ – Стара Загора.
Допуснатите кандидати трябва да се явят на тест за установяване познанията от професионалната област на длъжността и относно администрацията на 17.12.2024 г. от 14:00 часа в сградата на РИОСВ – Стара Загора, ул. „Стара планина” № 2.
Необходимо е кандидатите да носят валиден български документ за самоличност и химикал, пишещ със син цвят.
1. Нормативни актове, които могат да се ползват за подготовка за конкурса:
• Директива на съвета № 92/43/ЕИО за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна;
• Директива 2009/147/ЕО на европейския парламент и на съвета относно опазването на дивите птици;
• Закон за биологичното разнообразие;
• Закон за опазване на околната среда;
• Наредба за условията и реда за разработване и утвърждаване на планове за управление на защитени зони;
• Национална рамка за приоритетни действия за Натура 2000 (НРПД);
• Закон за държавния служител;
• Правилник за устройството и дейността на регионалните инспекции по околната среда и водите.
2. Система за определяне на резултатите:
Съгласно решение взето с протокол № 2/29.11.2024 г. е приета системата за определяне на резултатите и минималният резултат, при който кандидата се счита за успешно издържал теста, коефициентите, с които се умножава резултатът на кандидатите, получен при решаване на теста и при интервюто за назначаване за държавен служител на длъжност Старши експерт в направление "Управление на Защитени зони", дирекция „Превантивна дейност” /ПД/ при РИОСВ – Стара Загора:
I. Тест: Кандидатите решават тест, който включва въпроси, свързани с устройството и функционирането на администрацията, в която е конкурсната длъжност, и с професионалната област на длъжността. Чрез теста се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат да се справя със задачи, които са свързани със задълженията на съответната длъжност.
- Конкурсната комисия изготвя три различни варианта на тест, които се подпечатват с печата на РИОСВ – Стара Загора и се запечатват в еднакви пликове.
- Всеки вариант на тест съдържа 15 затворени въпроси с един възможен верен отговор. Кандидатите отбелязват ограждат/отбелязват с „х“ верния според тях отговор на затворените въпроси. След обявяване на началото на провеждането на конкурса един от кандидатите изтегля чрез жребий един от вариантите на теста и го обявява на всички кандидати.
- Решаването на теста продължава 60 минути от момента на обявяване на начало от председателя на конкурсната комисия. Изтичането на времето за решаване на теста се обявява от председателя на комисията.
- Всеки верен отговор носи по 1 точка, т.е. максималният брой точки, които може да получи един кандидат е 15 точки. Липсата на отговор или повече от един отговор, както и грешен отговор, не носи точки. Теста на всеки кандидат се проверява от членовете на комисията.
- За успешно издържали теста се считат тези кандидати, които са отговорили правилно на минимум 10 от зададените въпроси, като тези кандидати ще получат 10 точки.
- Успешно издържалите теста кандидати ще бъдат допуснати до интервю, като се уведомят чрез писмено съобщение или чрез посочената от тях електронна поща за датата, мястото и часа на провеждане на интервю.
- До интервю не се допускат кандидати с по-малко от 10 точки.
ІІ. Провеждане на интервю: В съответствие с чл. 42, ал.1 от НПКПМДСл комисията формулира въпроси, които ще се задават на интервюто - едни и същи за всеки кандидат и имат за цел да установят в каква степен кандидатът притежава професионалните и делови качества необходими за изпълнението на длъжността. Определя време за провеждане на интервюто за всеки кандидат – до 20 мин.
Определените компетентности, по които ще се задават въпросите са: аналитична компетентност, ориентация към резултати, работа в екип, комуникативна компетентност, фокус към клиента (вътрешен/външен), професионална компетентност, дигитална компетентност, други, по решение на комисията
Всеки член на комисията преценява качествата на кандидата въз основа на неговите отговори по 5-степенна скала (като най-ниският резултат е „1“, а най-високият „5“) за съответните критерии и попълва формуляр, съгласно Приложение № 5 от НПКПМДС – за експертни длъжности. Всеки член на конкурсната комисия определя резултата на съответния кандидат, като изчислява средноаритметична стойност от оценките на отделните критерии. Общият резултат от интервюто на всеки кандидат е средноаритметична величина от преценките на членовете на конкурсната комисия. Комисията определя оценка „4,00” като минимален общ резултат, при който кандидатът се счита за успешно издържал интервюто, при максимална оценка за общ резултат от интервю „5,00“. При постигнат на интервюто резултат под минималния „4,00”, кандидатът не сформира окончателен резултат и не се класира.
ІІІ. Конкурсната комисия определи коефициентите, с които ще се умножават резултатите на кандидатите, както следва:
- Крайният резултат от теста за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията се умножава с коефициент на тежест „3“(три) при определяне на окончателния резултат на всеки кандидат;
- Крайният резултат/оценка от интервюто се умножава с коефициент на тежест „5“(пет) при определяне на окончателния резултат на всеки кандидат.
Интервюто е с по-голяма относителна тежест, тъй като в процеса на събеседването могат да се проверят професионалните и деловите качества на кандидатите, комуникативните и професионалните им умения и изказ, уменията за аргументиране и убеждаване, поради което и на основание чл. 34, ал. 5 от Наредбата за провеждането на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) резултатите от теста ще се умножат с коефициент 3, а резултатите от интервюто ще се умножат с коефициент 5.
Окончателният резултат, отразен във формуляр - приложение № 8, за всеки кандидат е сбор от резултатите, които са получени при решаването на теста за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията и от интервюто, умножени със съответните коефициенти.
При равен окончателен резултат с приоритет се ползва този кандидат, който е получил по-висок резултат на интервюто.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Ваня Драганова /п/
Дата: 02.12.2024 г.
Необходимо е кандидатите да носят валиден български документ за самоличност и химикал, пишещ със син цвят.
1. Нормативни актове, които могат да се ползват за подготовка за конкурса:
• Директива на съвета № 92/43/ЕИО за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна;
• Директива 2009/147/ЕО на европейския парламент и на съвета относно опазването на дивите птици;
• Закон за биологичното разнообразие;
• Закон за опазване на околната среда;
• Наредба за условията и реда за разработване и утвърждаване на планове за управление на защитени зони;
• Национална рамка за приоритетни действия за Натура 2000 (НРПД);
• Закон за държавния служител;
• Правилник за устройството и дейността на регионалните инспекции по околната среда и водите.
2. Система за определяне на резултатите:
Съгласно решение взето с протокол № 2/29.11.2024 г. е приета системата за определяне на резултатите и минималният резултат, при който кандидата се счита за успешно издържал теста, коефициентите, с които се умножава резултатът на кандидатите, получен при решаване на теста и при интервюто за назначаване за държавен служител на длъжност Старши експерт в направление "Управление на Защитени зони", дирекция „Превантивна дейност” /ПД/ при РИОСВ – Стара Загора:
I. Тест: Кандидатите решават тест, който включва въпроси, свързани с устройството и функционирането на администрацията, в която е конкурсната длъжност, и с професионалната област на длъжността. Чрез теста се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат да се справя със задачи, които са свързани със задълженията на съответната длъжност.
- Конкурсната комисия изготвя три различни варианта на тест, които се подпечатват с печата на РИОСВ – Стара Загора и се запечатват в еднакви пликове.
- Всеки вариант на тест съдържа 15 затворени въпроси с един възможен верен отговор. Кандидатите отбелязват ограждат/отбелязват с „х“ верния според тях отговор на затворените въпроси. След обявяване на началото на провеждането на конкурса един от кандидатите изтегля чрез жребий един от вариантите на теста и го обявява на всички кандидати.
- Решаването на теста продължава 60 минути от момента на обявяване на начало от председателя на конкурсната комисия. Изтичането на времето за решаване на теста се обявява от председателя на комисията.
- Всеки верен отговор носи по 1 точка, т.е. максималният брой точки, които може да получи един кандидат е 15 точки. Липсата на отговор или повече от един отговор, както и грешен отговор, не носи точки. Теста на всеки кандидат се проверява от членовете на комисията.
- За успешно издържали теста се считат тези кандидати, които са отговорили правилно на минимум 10 от зададените въпроси, като тези кандидати ще получат 10 точки.
- Успешно издържалите теста кандидати ще бъдат допуснати до интервю, като се уведомят чрез писмено съобщение или чрез посочената от тях електронна поща за датата, мястото и часа на провеждане на интервю.
- До интервю не се допускат кандидати с по-малко от 10 точки.
ІІ. Провеждане на интервю: В съответствие с чл. 42, ал.1 от НПКПМДСл комисията формулира въпроси, които ще се задават на интервюто - едни и същи за всеки кандидат и имат за цел да установят в каква степен кандидатът притежава професионалните и делови качества необходими за изпълнението на длъжността. Определя време за провеждане на интервюто за всеки кандидат – до 20 мин.
Определените компетентности, по които ще се задават въпросите са: аналитична компетентност, ориентация към резултати, работа в екип, комуникативна компетентност, фокус към клиента (вътрешен/външен), професионална компетентност, дигитална компетентност, други, по решение на комисията
Всеки член на комисията преценява качествата на кандидата въз основа на неговите отговори по 5-степенна скала (като най-ниският резултат е „1“, а най-високият „5“) за съответните критерии и попълва формуляр, съгласно Приложение № 5 от НПКПМДС – за експертни длъжности. Всеки член на конкурсната комисия определя резултата на съответния кандидат, като изчислява средноаритметична стойност от оценките на отделните критерии. Общият резултат от интервюто на всеки кандидат е средноаритметична величина от преценките на членовете на конкурсната комисия. Комисията определя оценка „4,00” като минимален общ резултат, при който кандидатът се счита за успешно издържал интервюто, при максимална оценка за общ резултат от интервю „5,00“. При постигнат на интервюто резултат под минималния „4,00”, кандидатът не сформира окончателен резултат и не се класира.
ІІІ. Конкурсната комисия определи коефициентите, с които ще се умножават резултатите на кандидатите, както следва:
- Крайният резултат от теста за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията се умножава с коефициент на тежест „3“(три) при определяне на окончателния резултат на всеки кандидат;
- Крайният резултат/оценка от интервюто се умножава с коефициент на тежест „5“(пет) при определяне на окончателния резултат на всеки кандидат.
Интервюто е с по-голяма относителна тежест, тъй като в процеса на събеседването могат да се проверят професионалните и деловите качества на кандидатите, комуникативните и професионалните им умения и изказ, уменията за аргументиране и убеждаване, поради което и на основание чл. 34, ал. 5 от Наредбата за провеждането на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) резултатите от теста ще се умножат с коефициент 3, а резултатите от интервюто ще се умножат с коефициент 5.
Окончателният резултат, отразен във формуляр - приложение № 8, за всеки кандидат е сбор от резултатите, които са получени при решаването на теста за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията и от интервюто, умножени със съответните коефициенти.
При равен окончателен резултат с приоритет се ползва този кандидат, който е получил по-висок резултат на интервюто.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Ваня Драганова /п/
Дата: 02.12.2024 г.